2 Şubat 2012 Perşembe

Müthiş Reklamlar...

Eve dönüş yolumda, her gün bir eczanenin önünden geçiyorum. Eczanenin önünde kocaman: "Leke desende güzeldir!" yazıyor. Herkese anlatıyorum reklamı, topluca düşünüyoruz, her gün yazının önünden geçtikçe, eve gidene kadar da düşünmeye devam ediyorum. Ama hala sonuç sıfır! Acaba "leke desen de güzeldir" demek isteyip "dahi" anlamına gelen "de" yi ayırmadan mı yazdılar diye bile düşündüm. Hiç bir şey çıkmıyor. En sonunda bir arkadaşım, "Yüzünde leke çıktı ya, bu tek başına iyi değil, sen şu kremi kullan, yüzünde desen oluşturalım, o değişik olur, enteresan bir şey olur, demek istiyor" dedi, ben de buna inanıp :) düşünmeyi bıraktım. Peki bu reklam neye vardı? Reklam uzmanı olmadığım için çok ciddiye alınacak bir yorum yapamam belki ama, yol üstünde durup da o eczaneye gidip bunu soracak halim yok, bir süre sonra unutacağım bu reklamı. Bari reklamın bir tarafına markasını yazsaydılar, belki marka da böylece aklımda kalırdı. Bu reklamın belki derin bir anlamı olabilir, yine de bir reklam için, tüketici olarak bu kadar uzun düşünemem. Ama aşağıda göreceğiniz reklamlara kısa bir göz atın, zeki markalar zekice işler çıkarmışlar. Her biri bir kaç saniyenizi alıyor ama hepsi de eğlendiriyor!

Berger - Doğal Boya

Jetlag mi demek istediniz? Google
500 Vintage Twitter
Hayat yanlış iş seçmek için çok kısa... 
İkea: Şimdi eve teslim bedava!
Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals - Bize biraz sevgi gösterin, lehinize dönecek... Hayvanlara Yapılan Zulmü Önleme Topluluğu 
Koleston Doğal Boya
Unicef: Her çocuk bir aileye ihtiyaç duyar...
Afrikalı çocuklar için marketlerde yapılan bir reklam
Scotch Brite - Temizlik
Ağız kokusu için...

Güney Afrikada silah bulmak bu kadar kolay...
2012 Filmi... 2012 Geliyor...
Hava ulaşımı - kara ulaşımıyla aynı fiyata

Kötü yemek - kötü köpek...








Gerçekten şekersiz!
Paraşüt okulu
Kötü mama, kötü köpek...

Güvenlikli Cam
Born to create drama. - Drama yaratmak için doğanlar... Genç yönetmenler derneği sanırım?

İçkinin yan etkilerinden kurtaran hap :)
Battleship mi demek istediniz? Google
Harvey Ruhuyla Doğanlar...

Vuhuu... Savaşçı bir reklam... Rakibiyle dalga geçiyor :)
Bisiklet kaskı - Lazer

Planlı ürün eskitme
Yanıltıcı Kampanya
Favorileriniz? :)

3 yorum:

Murat dedi ki...

FedEx reklamı supermiş gerçekten. Biz de bu tarz reklamlar yasak, yurt dışında ancak örneklerini görebiliyoruz. Mesela benim hatırladığım bir BMW reklamı var, resimde bir Mercedes tırın arkasında dizili birkaç yeni BMW görüyorduk, altta da şöyle bir yazı vardı 'Bir Mercedes de sürüş zevki getirebilir'

Harika kurgulanmış bir başka reklam... Linkini buldum bu arada, paylaşmak isterim:

http://www.sanjeev.net/printads/b/bmw-a-mercedes-can-also-bring-driving-pleasure-1224.jpg

Deniz dedi ki...

Rowenta, 3M ve FedEx hem eğlenceli hem de ürün sattırma mantığına sahip reklamlar. Özellikle 3'ü de çok başarılı..

Bunun dışında yardım amaçlı alışveriş sepeti son derece yaratıcı bir yöntem!!

Adsız dedi ki...

Yardım amaçlı market arabaları çok enteresan.